Sigaranın Bırakılması:
Eğer sigara içiyorsanız ameliyat öncesi kesin olarak bırakmanız gerekmektedir.Sigara akciğerlere zarar vermekte solunum fonksiyonlarını bozmakta ve ameliyat sonrası
iyileşme gecikmektedir.

Sigarayı bırakmak zorunda kalmak sizin için çok güç bir iş olabilir ve ciddi ruhsal sıkıntı yaratabilir. Bu nedenle çevrenizdekilerde size yardımcı olmalıdırlar ( yanınızda sigara içilmemesi gibi vb.).

Bu konuda doktorunuza danışarak psikolojik destek isteyebilirsiniz.

Diş Muayenesi: Ameliyatınız sadece bypass ise diş muayenesi gerekli olmayabilir.Ancak herhangi bir kapak cerrahisi veya doğuştan kalp hastalığı nedeniyle ameliyat olacak iseniz çürük dişlerinize dolgu yapılması yada çekilmesi şarttır.Diş doktorunuz uygun bir antibiotik koruması altında tedavinizi yapacaktır.Bu konuda servis doktorunuz size yardımcı olacaktır.

Ameliyat öncesi kesilecek ilaçlar: Kalp ameliyatınızdan bir hafta önce kan sulandırıcı olarak kullandığınız aspirin (dispril, coraspin vb.), clopidogrel (Plavix) ve tiklopidin (Tiklid) türü ilaçları kesmeniz gerekir.Bunların etkileri uzun sürdüğü için ameliyat sonrası kan kaybının fazla olmasına yol açarlar.

Ameliyat öncesi kesilmeyecek ilaçlar: Prensip olarak kullanmakta olduğunuz tansiyon ilaçları, damar genişletici ilaçlar, idrar söktürücüler, varsa şeker ilaçlarınız kesilmemelidir.Ancak bu konuda cerrahınıza danışmanızda yarar vardır.

Yeni Sağlık Problemleri: Ameliyat öncesi gelişen yeni soğuk algınlığı, grip, nezle, badecik iltihabı, bronşit, öksürük, balgam, yeni başlayan ateş, ishal, bulantı, kusma vb gibi durumlarda doktorunuzla görüşerek durumunuzu bildiriniz.Kalp ameliyatına alınırken mümkün olduğunca en iyi durumda iken alınmanız ameliyatın başarısında en önemli etkendir.Gerekirse bu ek hastalıklar tedavi edilene kadar cerrahınız ameliyatınızı erteleyebilir.Bu tip sorunlar yaşamamak için ameliyat öncesi mümkün olduğunca insanların toplu bulunduğu kahve eğlence yeri vb ortamlardan uzakta ev koşullarında kalarak ameliyat randevusunu beklemeniz tavsiye olunur.