Solunum Egzersizleri Birinci günden itibaren derin derin nefes alıp verme egzersizleri yapmalısınız.Bu konuda size vereceğimiz balon veya spirometreleri kullanmalısınız.Öksürecek ve balgam çıkaracaksınız.Bu gayretler sırasında ağrılarınız olabilir ama gayret etmelisiniz.

Fiziksel Aktivite Kalp ameliyatından sonra yatarak iyileşmeniz mümkün değildir.İlk günden itibaren küçük yürüyüşlere başlamalısınız.Günde 5-6 kez önce oda içerisinde ikici günden itibaren koridorda yürüyüş yapmalısınız.Giderek günlük 150 mt yürür hale gelmeniz gerekecektir.Yatakta yatarkende zaman zaman bacaklarınızı kaldırarak ileri geri hareket ettirerek pasif egzersizler yapmalısınız.Doktorunuzun tavsiyesine göre varis çorabınızı da giymelisiniz.Ayaklarınızı yatak kenarında çok sallandırmayın kısa zamanda şişme yapabilir.

Dietiniz Ameliyat sonrası YB’da sulu diyet alacaksınız.Takibeden günlerde az yağlı ve az tuzlu bir diyet uygulanacaktır.Ancak hastane yemeklerini beğenmiyorsanız doktorunuza danışarak evden yiyecek getirebilirsiniz.Yiyecekleri hasta dolaplarında saklamayınız. Başhemşerimizden bu konuda yardım isteyebilirsiniz. İlk günlerde 1000-1500 cc sıvı alımı yeterlidir.Ameliyat sonrası ilk günler vücudunuzdaki su oranı zaten yüksektir.

Kabızlık Ameliyat sonrası ilk günlerde gerek anestezinin etkisi gerek hareket kısıtlılığı vb nedenlerle kabızlık sık görülmektedir.Bu konuda doktorunuzdan yardım isteyiniz.

Ruhsal Durum Kalp ameliyatlarından sonra geçici kişilik değişimleri olabilir.Çok sakin bir insan gergin kırıcı veya sert bir insan daha duygusal hale gelebilir.Ameliyat sonrası uykusuzluk sıklıkla karşılaştığımız durumlardır.Bunların hepsi geçicidir.Doktorunuz size yardımcı olacaktır.

Göğüsde, bacakda damar alınan bölgede ve tüm vücutta ağrı Ameliyat sonrası daha ziyade sternum (göğüs kemiği) yani göğüs bölgenizde ağrılarınız olacaktır.Derin nefes alıp vermelerde, öksürükle ve hareketle bu ağrıların süre ve şiddetinde artmalar olur.Göğüs kemiği teller yardımıyla kapatıldığı için kemiğin kaynaması için gerekli olan 4-6 hafta süre zarfında sırtüstü yatılması şarttır.Göğüs kemiklerinin oynamaması için sert omuz ve kol hareketlerinden kaçınılmalıdır.

Dietiniz Ameliyat sonrası YB’da sulu diyet alacaksınız.Takibeden günlerde az yağlı ve az tuzlu bir diyet uygulanacaktır.Ancak hastane yemeklerini beğenmiyorsanız doktorunuza danışarak evden yiyecek getirebilirsiniz.Yiyecekleri hasta dolaplarında saklamayınız. Servis sorumlu hemşiremizden bu konuda yardım isteyebilirsiniz. İlk günlerde 1000-1500 cc sıvı alımı yeterlidir.Ameliyat sonrası ilk günler vücudunuzdaki su oranı zaten yüksektir.